top of page

Tiga Perkara Ini Asas Content Marketing

Syarikat menghabiskan berjuta-juta untuk mencipta keperibadian untuk jenama mereka, menyebarkan mesej mereka kepada orang ramai dan memikat pengguna dengan salinan pintar. Apa yang paling tidak dapat dilakukan, walaupun dengan pelaburan besar ini, adalah mengenal pasti bahagian kempen mereka yang dapat, dan seharusnya, digunakan untuk kali kedua.


Sebenarnya, hanya 43% pemasar B2B yang mengatakan mereka mengukur ROI. Ini adalah peluang yang terlepas kerana dengan mengukur seberapa baik prestasi kandungan, jenama dapat menilai dengan lebih baik bahagian kandungan yang layak digunakan lagi, meminimumkan tekanan untuk selalu menghasilkan idea baru, dan memastikan idea terbaik menjangkau khalayak sebanyak mungkin.


Itulah sebabnya rancangan pemasaran kandungan yang paling berjaya mengikuti peraturan kesinambungan: mengurangkan, menggunakan semula, mengitar semula.




Kurangkan

Kadang-kadang, kurang lebih banyak. Walaupun penting untuk memaksimumkan titik sentuh, kuantiti bukanlah segalanya dalam pemasaran kandungan.


Apa yang menjadikan kempen yang berharga dan berkesan adalah kempen yang membuat hubungan nyata dengan khalayak sasaran anda, bukan kempen yang mengebom dan menyusup makanan mereka. Hal ini benar-benar berlaku kerana jenama bergerak pantas untuk menyusun semula pesanan semasa krisis semasa. Sebilangan besar berusaha untuk menyampaikan nilai dan polisi pekerja mereka dengan jelas dan ringkas, namun jika mesej tersebut digunakan secara berlebihan, ia berisiko muncul oportunis.


Konsep yang sama berlaku untuk membuat rancangan kempen. Syarikat yang mengeluarkan paling banyak kandungan, jawatan sosial atau kepemimpinan pemikiran tidak selalu menjadi yang paling berjaya. Ia memerlukan satu titik sentuhan yang tidak dapat dilupakan dan bermakna untuk menjalin hubungan tulen dengan pengguna.

Bersungguh-sungguh dan tidak semestinya banyak.



Penggunaan semula

Tidak ada ketetapan yang mengatakan bahawa anda mesti menghasilkan kandungan yang sama sekali baru setiap kali anda menyiarkan di media sosial atau menulis artikel.


Menggunakan semula kandungan anda boleh menjimatkan kos dan masa, yang merupakan pertimbangan kritikal apabila sumber mungkin kekurangan. Ia juga membantu memastikan anda menyampaikan apa yang ingin didengar atau dilihat oleh pengguna.


Sekiranya anda dapat mengukur seberapa baik sesuatu yang dilakukan dan menggunakannya semula, anda cenderung terus melakukan hubungan positif dengan pengguna kerana ia adalah mesej yang telah terbukti disukai. Membina hubungan dengan pengguna adalah jalan dua hala, yang bermaksud jenama perlu memikirkan perkara yang disukai penonton mereka sama seperti yang mereka anggap agenda mereka sendiri.


Kenal pasti apa yang telah berjaya melibatkan diri. Adakah catatan Twitter terakhir anda mendapat 600 suka dan 150 retweet? Sekiranya demikian, kemungkinan anda akan mempertimbangkan untuk menyiarkannya semula.




Kitar semula

Sekarang setelah anda mengenal pasti kandungan yang disukai penonton anda, pertimbangkan untuk meminjam bahagiannya untuk membuat sesuatu yang baru. Melalui lensa kreatif, satu artikel, catatan sosial atau gambar dapat disusun semula dengan seratus cara yang berbeza.


Ikuti perkembangan baru yang telah anda gunakan dan masukkan statistik atau POV yang dikemas kini. Sekiranya semuanya gagal dan tidak ada yang boleh dikitar semula, pertimbangkan bahagian selanjutnya.


Sekarang adalah masa yang tepat untuk menilai semula strategi kandungan anda. Apabila jenama diminta untuk menentukan faktor kejayaan utama mereka,

kemampuan untuk memahami dan berhubung dengan nilai, minat, dan / atau titik penonton mendapat peringkat 1.


Walaupun setiap jenama berharap dapat menjalin hubungan yang baik dengan penggunanya, kebanyakan melupakan nilai berkomunikasi secara ringkas dan menggunakan semula atau menggunakan semula kandungan yang disukai, dan di pasaran yang ramai sekarang ini, itulah satu-satunya cara untuk berfungsi.


Untuk maklmat lanjut mengenai content marketing sila, hubungi +60123523880

32 views0 comments
bottom of page