top of page

Mengapa Tidak Ada Sukses dengan FB ads anda?

1: Periksa Ukuran Penonton anda: -

- Terlalu sempit atau terlalu luas. jika terlalu sempit, cuba iklankan minat yang lebih relevan dengan niche anda, - Apabila anda pergi dengan ukuran khalayak yang sangat spesifik, iklan akan disiarkan tetapi hasilnya akan tinggi. - tambahkan lebih banyak minat untuk memulakan kempen anda - jika terlalu luas, kencangkan khalayak anda menggunakan Pilihan Sempit - semasa anda menetapkan khalayak luas facebook tidak akan melayani mereka yang berminat, (ini juga salah satu sebab mengapa Kos per hasilnya tinggi.





2. Periksa ikan kreatif anda

- Ingat "Iklan kreatif = gambar + copy" ini - Periksa CTR anda jika rendah, Kreatif Iklan anda menimbulkan masalah untuk anda. Periksa salinan iklan anda, apakah itu menyampaikan pesan yang tepat kepada kumpulan khalayak anda ?? atau adakah orang dapat memahami salinannya ?? Gambar anda akan menjadi masalah tidak mendapat klik, periksa gambar Berkualiti atau tidak? (gunakan Canva untuk membuat Imej).

3. Landing Page

Kreatif anda bercakap sesuatu dan LP anda mengatakan sesuatu ini mungkin salah satu sebab mengapa iklan anda tidak berfungsi. baiki ini, - Sebagai contoh, kreatif anda menawarkan potongan 20% yang saya sampaikan di LP anda jika anda tidak memberikannya, ini akan menjadi masalah. - URL yang tidak berkaitan juga Masalah - Maklumat yang tidak betul mengenai LP akan menjadi masalah - Periksa butang pembayaran anda.




4.Periksa strategi Pembidaan anda.


Jika anda memulakan kempen dengan anggaran yang sangat minimum, cubalah meningkatkannya. tentukan sama ada anda akan menggunakan CBO atau ABO.



24 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page